Please enable / Bitte aktiviere JavaScript!
Veuillez activer / Por favor activa el Javascript!
Начало Политика Информация за емигранти Здраве Високи технологии Изкуство

11А



Людвик Заменхоф
Производство: България

Времетраене: 84 минути

Режисьор: Михаела Комитова

Сценарий: Николай Колев

В ролите: Яна Маринова, Ралица Паскалева, Николай Сотиров, Башар Рахал, Бойка Велкова

Жанр: Драматична комедия

Световна премиера: 8 октомври 2015

Възрастова група:

"11А" е български игрален филм от 2015 година, който по мнение на авторите му принадлежал към жанра трагикомедия. Драматичната комедия съчетава елементи на хумор, лиризъм и трагедия и предизвиква смях и съчувствие у зрителя. "11А" на Михаела Комитова не предизвиква смях, а само съчувствие, но не към протагонистите, а към българската публика, че я заливат с нещастните опити на поредния хоби-режисьор, учил в заведението на Джордж Сорос - Нов български университет.

Сюжет:

Лина Николова (Яна Маринова) е успешно омъжена по сметка бивша състезателка по спортни танци, която решава да бъде преподавател по литература в столична гимназия. Какво общо имат спортните танци с литературата не става ясно, но Лина се напъва да се справи с работата и класа от тъпанари, които са лишени от каквито и да били културни интереси.

Copyright:www.backdoornews.com


Според рецензията от самия разпространител на филма bTV, учениците били своенравни, разглезени, бунтари от богаташки семейства. Своенравие и бунтарство означава да имаш различен от останалите мироглед, основан на критично отношение към обществото. Учениците от "11А" на Михаела Комитова не са критични към съвременното българско обществото и неговите ценности - лъскави коли, алкохол, наркотици, мутри. Учениците не са критични и към лъжата за Уилям Шекспир, чийто протрет са им провесили в класната стая, не са критични и към глобализма, на чийто виден представител също са провесили портрета по стените в училището. Учениците само се заяждат с учителката, като ѝ задават тъпи въпроси от сорта: "Госпожо, вие сте била спортистка, а защо не сте ни казали?"

Симона (Ралица Паскалева) е простакеса, която няма други амбиции в живота си, освен да превърне живота на всеки преподавател в ад, само защото е преподавател, а тя ученичка. Ралица Паскалева изгрява като актриса с главна роля в един от най-слабите филми в историята на киното: Българо-канадският филм "В името на краля 3" от 2014 год. на хоби-режисьора Уве Бол.

Целият филм на Михаела Комитова "11А" е натъпкан с битовизми, тъпашки шеги, махленски заяждания и нито една умна мисъл. Всяка трета дума в диалозите е "госпожо", "ти луд ли си?", "ти нормален ли си?", "ти си много зле"... - речниковия фонд на простака, на прекариата, който бачка в кол-центрове, налива се с миризлива ракия, гледа мачове и играе табла.

Зрителят има чувството, че се намира не в кино, а на битпазар, на който роми предлагат за продан вещи, извадени от кофите за боклук. Учениците питат: "Какъв е смисълът от литературата", на което учителката гордо отговаря: "Огромен, литературата може да ви помогне да откриете себе си и да намерите начин как да следвате мечтите си." (Как като четеш литература, ще следваш мечтите си?)

Да беше поставила Михаела Комитова скрита камера в някое провинциално училище, щеше да има по-интересни диалози, от колкото в творбата ѝ "11А". А и нямаше изпълнителите да декламират през цялото време, както в "11А".

Кулминацията на филма "11А" е сцената, в която учителката Лина (Яна Маринова), разстроена от училищния инспектор, решава да се напие пред учениците си. Изведнъж учениците преживяват катарзис и престават да се заяждат с нея, започват да ѝ съчувстват и успокояват, а учителката им споделя една "голяма" мъдрост: "Изборът е в основата на всичко. Затова избирайте внимателно!

Избирайте само неща, които желаете!" - На индивидуалния избор особено се натъртва в епохата на Gender, когато на малки деца се внушава, че трябва сами да избират пола си, а не да се съобразяват с това какво Бог е решил за тях. Това пропагандно клише относно ролята на избора не е "гениално" хрумване на Михаела Комитова или Николай Колев. То присъства и в редица други произведения, като например "Господин Никой" (2009).

Каква е поуката от филма? Учениците се държат като заядливи хулигани до момента в който учителката започне да се налива с алкохол пред тях. Или може би мъдростта, на която тя ги открехва: "Изборът е в основата на всичко. Избирайте само неща, които желаете!" Какво могат да избират българите по собствено желание? Те сами ли избраха да приватизират ТЕЦ-Марица изток, Националната българска авиокомпания, телекомуникациите, Киноцентъра, водоснабдяването и да ги подарят на американците, че да станат най-бедната държава в Европа? Сами ли българите избраха да блокират "Южен поток", че да плащат яки сметки за парно и ток? Или може би българите сами избраха да отдават златото си срещу 1,5% от цената му? Българите дори и Мис-България вече не избират сами, нито псевдо-интелигенцията, която им пробутва филми като "11А" с пари от данъците им.

"11А" не оставя впечатление за бездарен филм, а за неуспешен опит на театрален кръжок към шивашки цех. Нито операторската работа, нито монтажа, нито музиката, нито актьорската работа във филма "11А" ни най-малко не се доближават до представата за професионално кино. Всички участници във филма халтурят, а ако някой им гледа филма - сам си е виновен.

Кой и с каква цел натрапва на българите Михаела Комитова с нейния "11А" се вижда от портретите, които висят по стените в класната стая и кабинета на директорката. Това няма да направи впечатление на масовия зрител, но ще остане в подсъзнанието му, на принципа на 25-тия кадър. Портретите са на театралния предприемач William Shakespeare, на когото англосаксонците приписват творчество на много автори и циониста Людвик Заменхоф/Елиезер Леви Заменхоф - основател на провалилия се глобалистки проект есперанто. Един от най-известните наследствени есперантисти е George Soros, но неговия портрет не са увесили по стените в училището, нито портрета на чорбаджията на "bTV" Ronald Lauder, чиято телевизия разпространява така наречения от тях хитов филм "11А".


Още по темата:

Рецензии за филми
loading...





Условия за ползване   За рекламодатели

© 2017 - 2018 www.backdoornews.com
Всички права запазени